Czy samodzielne pozycjonowanie jest lepsze niż skuteczne Facebook Ads?

Moc mediów społecznościowych rośnie każdego dnia. Nic więc dziwnego, że obszar ten jest coraz częściej wykorzystywany w celach marketingowych. Facebook Ads to forma reklamy cyfrowej, w której marketerzy mogą promować swoje marki, produkty i usługi użytkownikom Facebooka. Format ten umożliwia reklamodawcom tworzenie zarówno standardowych, jak i niestandardowych ofert ich asortymentu, które mogą skonfigurować z budżetem, grupą docelową i zestawami reklam. Czy oznacza to jednak, że skuteczne Facebook Ads jest lepsze niż samodzielne pozycjonowanie? Przyjrzyjmy się temu bliżej!

Ryzyko związane z samodzielnym pozycjonowaniem witryny

   1. Samodzielne pozycjonowanie zajmuje dużo czasu

Pozycjonowanie jest dość skomplikowaną czynnością, ponieważ obejmuje wszelkie techniczne aspekty strony internetowej, choćby kod strony czy szybkość jej ładowania. Do tego wszystkiego trzeba dodać również content marketing, czyli działania na treści, którą odbiorcy mogą znaleźć w sieci. W dobrze funkcjonującej agencji SEO żadna osoba nie wykonuje tych działań w pojedynkę. Wszystkie zadania są równomiernie podzielone na kilka osób. Może się okazać, że samodzielne pozycjonowanie witryny będzie zajmowało dużo czasu, przez co nie wystarczy Ci go na inne czynności w firmie. Skuteczne Facebook Ads na własną rękę stanowić może nieco mniejsze wyzwanie, dlatego w niektórych przypadkach warto się na nie zdecydować.

Problem może się również zrodzić z częstych zmian algorytmu Google i jego zasad. Profesjonalna agencja SEO stale monitoruje i reaguje na nowe aktualizacje. Specjaliści są cały czas na bieżąco ze zmianami. Jeśli nie jesteś ekspertem w SEO, powinieneś przekazać obowiązki doświadczonej agencji. Dzięki temu Twoja strona WWW znajdzie się na wysokiej pozycji wyników wyszukiwania, a Ty będziesz mógł skupić się na rozwoju swojego biznesu.

   2. Samodzielne pozycjonowanie może wpłynąć negatywnie na Twoją witrynę

Jak już wspomnieliśmy, roboty indeksujące Google ulegają ciągłym zmianom, przez co treści trzeba stale dostosowywać pod panujące aktualnie zasady. Dlatego usługa pozycjonowanie musi być dobrze przemyślana. Niestety ignorowanie ważnych zasad Google może zaszkodzić pozycjonowaniu, a w najgorszym przypadku doprowadzić do nałożenia kary na witrynę. Oznacza to, że Twoja widoczność w sieci zostanie ograniczona lub całkowicie uniemożliwiona, co szybko przełoży się na spadek potencjalnych klientów i zysków firmy. Zasady mediów społecznościowych są jednak nieco inne. Skuteczne Facebook Ads okazać się więc może nieco łatwiejszym zadaniem.

   3. Brak strategii = chaos

Jeśli nie należysz do doświadczonych osób w zakresie SEO, trudno Ci będzie przygotować właściwą i przemyślaną w całości strategię pozycjonowania, a jeszcze trudniejszym zadaniem będzie jej wdrożenie. Pamiętaj, że działanie bez konkretnego planu jest drogą, która prowadzi do chaosu w SEO, co z pewnością nie poprawi Twojej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie – skorzystaj z pomocy specjalisty

Jak widać, samodzielne pozycjonowanie stron internetowych może stanowić nie lada wyzwanie. Skuteczne Facebook Ads jest nieco łatwiejszą we wdrożeniu kampanią, dlatego w niektórych przypadkach lepiej postawić właśnie na to rozwiązanie. Niemniej jednak, przemyślane SEO okazać się może kluczem do sukcesu każdej marki. Aby więc zdobyć szansę na uzyskanie miana lidera w swojej branży, warto skorzystać z pomocy specjalisty, dzięki któremu osiągnięcie wysokiej pozycji w sieci nie będzie już żadnym wyzwaniem!