Reklama Google Ads to płatna usługa reklamowa, która umieszcza reklamy w Google i sieci reklamowej Google. Jest to część działalności reklamowej Google.
Google Ads może być używany przez firmy do promowania swoich produktów i usług w Internecie. Od 2018 r. Google umożliwiło bezproblemową reklamę również w YouTube.
Reklama Google Ads to ustrukturyzowana inicjatywa marketingowa mająca na celu zwiększenie świadomości marki lub produktu firmy albo „znajdowanie potencjalnych klientów lub możliwości sprzedaży”.
Koszt reklamy Google zależy od rodzaju prowadzonej kampanii. Jeśli wyświetlasz tylko podstawową reklamę tekstową, koszt wynosi 0,01 zł za kliknięcie. W przypadku reklam opartych na słowach kluczowych obowiązuje jednorazowa minimalna kwota wydatków w wysokości 50 zł miesięcznie.
Coraz więcej firm zwraca się do Google, aby reklamować swoją firmę online ze względu na jej znaczny zasięg i przystępne koszty kampanii.
Reklama Google Ads to kreatywna maszyna, która generuje treści na podstawie słów kluczowych i zapytań wyszukiwarek. Zaczyna się od algorytmu, który bierze pod uwagę słowa kluczowe, najpopularniejsze wyszukania dla tych słów kluczowych oraz częstotliwość tych słów kluczowych w zapytaniach wyszukiwarek.
Algorytm następnie dopasowuje te frazy kluczowe do dziesięciu największych reklamodawców, którzy mają najbardziej konkurencyjne reklamy. Tych dziesięciu najlepszych reklamodawców jest następnie sortowanych według kosztu kliknięcia (CPC). Algorytm pobiera te informacje i określa, która reklama ma się wyświetlić jako pierwsza na danej stronie lub witrynie.
Na przykład, jeśli szukasz hasła „laptop”, zobaczysz niektóre wyniki z firm Dell i Lenovo, a także z Apple, ale wysokość i umiejscowienie ich reklam będzie niższe niż w przypadku HP lub Acer, ponieważ mają gorzej dopasowaną ofertę.